Halaman

Wednesday, December 26, 2012

Isi Hatiku ~ PART I



Assalamualaikum

Ya , Allah .. Kau berilah aku kekuatan dalam menghadapi dugaan dan ujian yg kau berikan kepada ku .. Tu lah doa yang sering aku guna .. Kalo korang nak tahu , aku ney seorang yang kuat jeles .. Seriously aku cakap .. Bukan jeles sebab kapel or anything pasal percintaan tau .. Tapi lebih kepada kehidupan lahhh .. Korang pon x paham maksud aku kan ? Susah laa nak explain ~ hmm .. X nak laa orang len sakit hati bila bace entry ney .. Kan ? So , let me told you one by one .. ok ? 




Aku x tahu laa nape aku cam ney .. Aku x suke orang len rampas ape yang aku ade .. Tapi tuh laa yang terjadi pada aku ! Pada kehidupan aku ! Tolong laa paham .. Huhuhuhu .. Aku x pernah ganggu kehidupan kau gan orang yang kau sayang ! Tapi kenapa kau buat aku cam tuhh ??? Dah lama dah benda ney terjadi pada aku .. Tapi aku still ingat and bila aku ingat , hati aku sakit ! huhu .. ='(

Mungkin ney balasan tok dosa2 aku selama ney kot , kan ? Aku selalu berharap , aku dapat merasakan apa tuh namanya "KEBAHAGIAAN" walaupon hanya sedetik .. =(  Banyak persoalan bermain dalam fikiran aku .. Kenapa ramai yang menyayangi dia ? Kenapa dia lebih bertuah daripada aku ? Kenapa dia selalu mendapat kebahagian ? Kenapa dia selalu dicintai ? Kenapa  selalu dia ? KENAPA ! KENAPA !!!!!! 




Sejak akhir2 ney , aku selalu menangis sebelum tidurrr .. Aku x tipuu keyhh .. Aku sensitif la akhir2 ney .. Banyak problem ! Huhu .. And aku terpakse solve sendiri .. Huhu .. ~ Sedih wehhhh .. Hahahaha *fake laugh*.. Dalam setiap ketawa seorang perempuan , terdapat kesedihan di dalam nya .. And ney pulak ayat FACEBOOK aku , semalam update .. 

setuju kaum hawa ??? =)

See ? Aku ney akhir2 ney cam TERlebih care pasal perasaan .. Huhuhu .. Ade sesetengah kaum adam , x tahu pasal ney kan ? Ade lagi tau aku update pasal feeling2 ney .. Tuh diaaa ~ 

setuju ??

Huhuu .. Maaf lah kalo ade antara korang yang bace entry aku kali ney cam nirap je kan .. Sory oke .. Sah2 title tuh nama nyer ISI HATIKU , so hati aku je yang berbicara .. Hahaha .. Peace ! Aku x boleh puaskan hati semua orang .. Back to the story ,. Aku x cakap dia perampas oke .. Mungkin semua suke berkawan gan dia kot .. "Ehh ! Kau jeles gan dia sbb benda yang remeh cam neyhh ?? Tak sangka .. !" .. Kau x tahu perasaan aku hancur weyhhh mase tahu kau tipu aku .. Aku suke berkawan dengan kau .. Seriously ~ 



Aku dah lama maafkan dia .. Tapi tuh lahh , kadang2 .. Aku sedihh and kecewa and sakit hati and jeles and macam2 yang aku rasakan bila ade dekat gan dia .. Huhu .. But , ade hikmah kan disebalik ney ? Yeah , I know .. Sedih aku hanya aku sorang tahu .. Aku selesaikan masalah , aku sorang2 .. Semua buat sorang2 .. Huhu .. Aku xd kawan yang boleh dipercayai lagi laa .. =( . Tapi untuk pengetahuan korang , aku mmg suke sorang2 .. Bio lah orang kata aku sombong ke ape .. Coz , yang penting sape kenal aku tuh tahu lah , aku sombong ke takk .. Kan ? 



Hanya Allah yang tahu hati dan perasaan aku sekarang ney .. Mungkin aku x secantik , x sebaik , x sekaya , x sehebat korang .. Tapi aku percaya Allah itu Maha Mengetahui .. Allah tahu ape yang terbaik tok aku .. Matlamat hidup aku , aku nak jadi anak solehah and anak yang berbakti pada ibubapa nye .. Aku harap aku dapat buat orang tua aku bangga dengan keputusan yang cemerlang dalam SPM nanti .. =( Amin ~ Doakan lah aku keyh .. =) Ok lah , x nak cakap banyak2 .. Nati orang x nak bace kan ? Thanks pade sape yang sudi bace isi hati aku ney .. Huhu .. 

Assalamualaikum ~


p/s : sekarang ney aku betol2 tengah sedihh .. ='( *actually , aku ney suke nasihatkan and tenang kan diri sendiri kan ? huhu*


2 comments:

Nurina Izzati said...

lagi best apa nasihat n tenangkan diri.. btw jom baca cerpen terakhir 2012..http://www.nurinaizzati.com/2012/12/cerpen-hadirnya-dia-bersama-semangat.html

Unknown said...

haha .. yup ! tahu x pe .. :)