Halaman

Sunday, August 4, 2013

Kisah Hati Si Blogger UiTM ~


Assalamualaikum

sumber : google

Hai semua ! Ape kabo ? Alhamdulilah , selamat sudah saya ada kat rumah , dah 2 hari . Hehehe , sape rindu saya ? Hihi , banyak benda nak cerita neyy ! Into the point je lah ye , malas nak berkias2 . Hehe ,. Sejak aku pindah melang ney , banyak perubahan yang aku kena terima dan belajar ikhlaskan hati . Yup , kalau entry lepas aku ade cerita pasal kawan , kali ney pun sama . Aku still tak dapat kawan , okay y , aku ade kawan yang baik , dia nak berkawan dengan aku , alhamdulilahh ~ =)



But , at the same time , , , okay , aku cerita dari awal . Aku stay kat NST1(nama rumah) , membe aku ney stay kat NST2 , so dekat jew lah kalau kiteorang nak jumpa pun , sebab depan rumah , hehe ., =) kat NST1 aku ade kawan , tapi diorang pandang aku macam ALONG nak simbah cat dekat aku sebab tak bayar hutang (UMPAMA JE OKAYY ~) *cerita kasi gempak , hihi* diorang pandang aku cam tak puas hati larhh ~ fedap beb ! aku tak paham lahh ape masalah diowg ney ! -_-

Yang lagi menyirap masa nak basuh baju ! >< memang osem lah ! betol2 menguji kesabaran aku beb ! Tapi aku malas nak cerita , actually aku dah taip tadi tapi malas la nak kecoh2 , aku pun dah fedap ~ Macam2 perangai aku jumpa weiiii ! Sumpah , aku tak suka ! =.=’’ Tapi disebabkan niat aku nak pergi sana hanya untuk belajar aku tabahkan hati aku demi parents aku yang aku sayang . Lantak korang lah nak mengumpat aku ke tak , aku ade Allah and family yang sayang aku , dosa korang yang tanggung weiiiiiiiii ! Thanks lah bagi aku pahala sebab aku sampai sekarang still bole bersabar ~ Alhamdulilahhh . =)



Aku pernah nagis sebab perangai housemate yang macam ney , aku nagis dekat kawan aku , kawan aku cakap “SETIAP AIR MATA YANG KAU ALIRKAN , PERCAYALAH TERDAPAT KEBAHAGIAN SUATU HARI NANTI” =) Ayat tu menguatkan aku tok duduk kat NST1 ,. Okayy , tamat cerita pasal kawan ~ >< *malas nak ingat , harap korang happy lah buat aku cam ney , =)*

Biasa lah kalo dah masuk mana2 tempat kita stadi , mesti ade orang akan kapel kat tempat stadi masing2 kan ?? Hehehe , tapi tak saya . Sedih kan ? Huhuhu , ye lahhh , kita tak comel cam korang2 . =) Tapi aku ade minat someone lah kat sana , hihihihi ,. =) Nama dia . . . panggil dia “MIE” je lahh , ney nama aku yang cipta , haha , suka hati jep ~ yelahh supaya dia tak tahu ~ hahaha , segan lah kalo dia tau ~ yang pasti dia tak hensem tapi dia indah ~ hahaha , comel pun ade , bagi aku lahhh ! =)



Aku suka dia sebab rupa dia baik , yelah anak bongsu ~ hahaha , =D lepas tu dia ketawa comel gilerrr ! Haha , aku ade add dia kat FB , membe2 aku ade soh aku mulakan chat dulu dengan dia , tapi aku tak berani mula2 , takot , haha . Then , aku beranikan diri mulakan chat , lepas tu bila dia dah reply je , terloncat2 aku kat katil punya suka dapat chat dari dia , hahaha . Bila terserempak je dengan dia , aku soh kawan aku jalan dulu . Hehe ,. Hari tu , aku pergi pekan , then balik terserempak dengan dia , dia tunggu bas nak balik uitm masa tu , membe aku pulak gatal mulut pegi tanya kat si MIE tu , dia cakap “Gi pekan buat ape tadi ?” Dia cakap dia gi hospital , demam katanya . And kebetulan aku pun demam masa tu sebab aku baru lepas pengsan pada hari semalamnya akibat buat experiment guna darah ~ haha . Waaa ~ Membe aku pun cakap , ade jodoh ney ! HAHAHA ! seronok ~ =) Dia dok kat segamat , johor . Haha , dekat dengan muar , eloklah tu , raya nak datang rumah bole ? Hahaha , #okay #gatal ! peace ! Haha =D okay lah jumpa kat entry lain ye , take care guys and my crush ! hihihi . =D



Thanks for reading this entry ~ See you soon ~ =)

p/s : kalau dia bace , habis lah aku . hahaha , banyak sanad klu aku bagi , maybe dia bole teka sape MIE dalam entry aku ney ! #kantoi . hope dia tak bace ! #takotttt ><

Assalamualaikum ,


5 comments:

Afiqah Alias said...

xpe..adik x kapel thats mean adik tgh jaga maruah adik sndri..adk dh mahalkan adik sndri..cinta itu fitrah,tp jgn smpai jd fitnah. sbb skrg nie isu kapel ramai yg dh aggap bnda biasa..pdhal agama kita melarang kita kapel..nk bercinta boleh but biar kena dgn hukum syaraknya(nikah)..bila belum sedia nk nikah lebih baik elakkan..

Unknown said...

@Afiqah Alias : okay kak ! thanks for the advice , hihi , =)

Rizal Uye said...

selamat

Hana said...

hana pun pernah menagis sebab kawan.. kawan makan kawan.. habis rahsia hana di hebohkan. sedih giler.. kkadang2 blog lah menjadi tempat luahan hana..

skrang hana dah 7 bulan hana tinggalkan zaman studi. tapi hana tetap xbleh maafkan dia wlaaupun kami skrang ni dah ok mcm xda masalah. Kalau hana maafkan dia..ceta tu sudah pun di ceritakan kat member2 lain.

ada ke kawan nak tarik balik cerita2 tu dari member2.. xdanya. jadi kesimpulanya cerita tersebut xkan pernah 'hilang' wlaupun kita dah maafkan dia.sedihnya...

p/s: luahan perasaan plak kat sini.. sorry

Unknown said...

@hana hadi : it's okayyy ! :) share2 cerita lagi best , =) sama lah , alia pun pernah rasa macam cerita hana tuu , still tak bole maafkan dia ,. tapi kami masih bertegur sapa . tapi bila ingat pasal kejadian tu , sedih giler hatiiii ~~~ huhu .. =(